maanantai 25. huhtikuuta 2011

Vehreän vihreää

Kaveri sai synttärilahjaksi osan yrttien ja salaattien aluistani. Kasvattelen niitä nyt ekaa kertaa ikinä ja saa nähdä miten onnistun. Pinaattien pikkuiset taimet on jo menneet parempiin suihin, ei muuta kuin uusia siemeniä multaan!

Purkit on IKEAsta ja nimikyltit on itsetehty. Tikkuina jäätelötikut ja tuo musta kyltti on mustaksi maalattua opiskelijakalenterin muovikantta.


Lahjan saaja tykkäsi ja minäkin tykkään! Omatkin kasvatukseni saavat vielä yhtä hienot purkit ja kyltit, kunhan kasvavat vielä vähän lisää ja voivat jäädä pysyvästi parvekkeelle.

3 kommenttia:

  1. MIten oot saanu basilikan noin isoks, ku mulla se on kuollu ja alkumetreillä?

    VastaaPoista
  2. Kiva lahja! Tosi söpöt nuo ikean purkit..

    VastaaPoista
  3. Anonyymi, omaani kasvatin tuollaisessa "pienoiskasvihuoneessa" aurinkoisessa paikassa. Aluksi ainoastaan sumuttelin vettä ja kun vihreää alkoi näkyä enemmän kastelin kannulla, mutten kovin paljoa kerralla vettä laittanut. Ja kuin ihmeen kaupalla, siellä se nyt edelleenkin kasvaa :D Multana mulla on kaktus- ja kylvömultaa. Mutta minä olen tosiaankin tällainen aloitteleva viherpeukalo ja toimin lähinnä mutu-tuntumalla, joten mitään muuta en varsinaisesti tiedä, kuin että umpinaisen purkin pohjalle pitää laittaa vaikkapa soraa :'D ja ettei saa kastella liikaa eikä liian vähän.

    Sara, kiitos! Minäkin tykkään noista purkeista! Eikä ole kallita. Noita Sockerin purkkeja saa muutamassa eri koossa hintaan 0,75-2,50. Nuo minun purkit taitaa olla noita halvimpia. Vihreä näyttää niin kivalle noissa.

    VastaaPoista